COMUNICAT DE PRESĂ

Acţiunile Serviciului Public Poliţia Comunitară Slobozia au avut în ultima perioadă o desfăşurare mai intensă, în special în zilele de sfârşit de săptămână. Ca urmare a frecventelor situaţii de tulburare a liniştii publice, în intervalul cuprins între orele 18.00 – 02.00, au fost triplate efectivele de agenţi din teren. Astfel, în perioada acestui sfârşit de săptămână, activitatea agenţilor comunitari a avut ca rezultat un mare număr de sancţiuni, aplicate cetăţenilor care încă nu s-au acomodat cu cerinţele perioadei în care trăim, şi care, indiferent de vârstă, neglijează, sau chiar calcă în picioare, confortul şi liniştea semenilor.

Majoritatea tineri, aceştia s-au făcut vinovaţi, în mod deosebit, de tulburarea liniştii publice la ore târzii dar, probabil din cauza căldurii, şi de consumul de băuturi alcoolice. Căldura este de fapt principala cauză pentru care foarte mulţi locuitori îşi petrec o mare parte din timp, seara, pe băncile din faţa blocului, căutându-şi diferite preocupări, unde spaţiile mici au un puternic efect de amplificare a zgomotelor în noapte. Chiar dacă unele sesizări nu au fost confirmate, altele fiind cu adevărat surprinzătoare ( se reclamă disconfortul creat de trecătorii de pe stradă ), toate punctele şi zonele în care ştim ( din constatări directe sau din sesizări ) că s-ar produce deranjarea ordinii şi liniştii publice, au fost controlate de către noi, în mod repetat, la diferite ore, până noaptea târziu. Astfel, în doar trei zile, 76 de sancţiuni din care 56 de amenzi ( cu o medie de 18 procese verbale de contravenţie pe zi ) la o valoare totală de 9100 lei, au fost aplicate locuitorilor din municipiul Slobozia.

Regretabilă este în continuare lipsa de spirit civic. Nicio persoană prezentă în zona în care au avut loc evenimente ce impuneau aplicarea de sancţiuni şi care a fost solicitată să susţină prin mărturie justeţea măsurii aplicate, nu a dorit o astfel de cooperare. De fapt şi în cazul reclamaţiilor care se fac de cele mai multe ori, numai sub protecţia anonimatului, situaţia este similară. Reclamaţii anonime, pe care noi le înregistrăm şi le dăm curs, chiar dacă, în conformitate cu art. 7 din OG 27/2002, „nu se iau în considerare şi se clasează”.

 

DIRECTOR
Ing. Laurentiu Abaza